Poslovna inteligencija

           Poslovna inteligencija


Poslovna inteligencija (Business Inteligenece- BI) predstavlja proces prikupljanja raspolozivih internih i znacajnih ekternih podataka  njihovo pretvaranje u korisne informacije koje pomazu poslovnim korisnicima pri donosenju odluka. Poslovni podaci i istrazivanja pruzaju primarne i naknadne informacije o trzistu, potrosacima, konkurenciju i ostalim ciniocima poslovanja na osnovu kojih se moze definisati strategija poslovanja. U dinamicnom poslovnom okruzenju kakvo je danas, od kljucnog znacaja za preduzece je da sirokom krugu poslovnih korisnika obezbedi efikasan , brz, jeftin i jednostavan pristup potrebnim informacijama. 

- Potrebe za uvodjenjem i koriscenjem sisetema poslovne inteligencije u uspesnim kompanijama javlja se kao poslovna potreba kako bi one odgovorile izazovima kao sto su globalizacija, povecana ocekivanja potrosaca /korisnika , agresivna konkurencija, udruzivanje i prikupljanje, razvoj distributivnih kanala i ponude robe i uslugea, koje znatno nadmasuju traznju 
(prema nekim izvorima i 30% vise od stvarnih potreba)

Jednoj tipicnoj kompaniji koncept poslovne inteligencije omogucava: 
- Analizu ponasanja kupaca i dobavljaca
- Odredjivanje ko su kljucni ,dobavljaci i koliki su troskovi
- Odredjivanje ucestalosti kupovine
- Posmatranje pojedinih trzisnih segmenta
- Efektivnije pregovaranje sa kupcima i dobavljacima
- Analizu efektivnosti upravljanja
- Lakse predvidjanje buducih trendova

Sistem poslovne inteligencije integrise podatke iz razlicitih izvora(transakcione i analiticke baze podataka, datoteke, podasi sa weba, itd.) u jedinstveni sistem koji korisnicima omogucava da podatke vide u formatu koji je za njih najpogodniji, da vrse razlicite dodatne analize,itd. 

Нема коментара:

Постави коментар