Poslovna inteligencija
Poslovna inteligencija (Business Inteligenece- BI) predstavlja proces prikupljanja raspolozivih internih i znacajnih ekternih podataka njihovo pretvaranje u korisne informacije koje pomazu poslovnim korisnicima pri donosenju odluka. Poslovni podaci i istrazivanja pruzaju primarne i naknadne informacije o trzistu, potrosacima, konkurenciju i ostalim ciniocima poslovanja na osnovu kojih se moze definisati strategija poslovanja. U dinamicnom poslovnom okruzenju kakvo je danas, od kljucnog znacaja za preduzece je da sirokom krugu poslovnih korisnika obezbedi efikasan , brz, jeftin i jednostavan pristup potrebnim informacijama.
- Potrebe za uvodjenjem i koriscenjem sisetema poslovne inteligencije u uspesnim kompanijama javlja se kao poslovna potreba kako bi one odgovorile izazovima kao sto su globalizacija, povecana ocekivanja potrosaca /korisnika , agresivna konkurencija, udruzivanje i prikupljanje, razvoj distributivnih kanala i ponude robe i uslugea, koje znatno nadmasuju traznju
(prema nekim izvorima i 30% vise od stvarnih potreba)
Jednoj tipicnoj kompaniji koncept poslovne inteligencije omogucava:
- Analizu ponasanja kupaca i dobavljaca
- Odredjivanje ko su kljucni ,dobavljaci i koliki su troskovi
- Odredjivanje ucestalosti kupovine
- Posmatranje pojedinih trzisnih segmenta
- Efektivnije pregovaranje sa kupcima i dobavljacima
- Analizu efektivnosti upravljanja
- Lakse predvidjanje buducih trendova
Нема коментара:
Постави коментар